Generelle vilkår

1. Generelle vilkår

1.1 Disse generelle vilkår og betingelser (de "Generelle betingelser") gælder, når du som forbruger ("Kunden") afgiver en ordre via www.bodystore.dk og relaterede sider ("Webstedet"). Aftalen er indgået mellem dig og Health and Sports Nutrition Group HSNG AB, registreringsnr. 556564-4258, Sveavägen 151, 113 46 Stockholm ("Bodystore"). Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om Bodystore er angivet på webstedet. De generelle betingelser gælder kun for kunder, der er forbrugere.

1.2 Kunden skal være mindst 18 år gammel for at bestille via Webstedet. I henhold til dansk lovgivning accepterer Bodystore ikke kreditkøb (kreditkort, faktura og afbetaling) fra personer, som er under 18 år gamle. Bodystore forbeholder sig ret til at afvise eller ændre en Kundes ordre (fx hvis Kunden har oplyst ukorrekte persondata og/eller har registrerede tilfælde af manglende betaling af gæld).

1.3 Bodystore vil ikke være ansvarlig i tilfælde, hvor et produkt er udsolgt eller for billeder eller typografiske fejl på Webstedet, fx fejl i produktbeskrivelsen eller tekniske specifikationer, unøjagtige priser og prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører, valutaændringer) eller ukorrekte oplysninger med hensyn til om et produkt er på lager. Bodystore er berettiget til at rette sådanne fejl når som helst samt ændre eller opdatere sådanne oplysninger. Hvis der er oplyst en fejlagtig pris for et produkt, som Kunden har bestilt, forbeholder Bodystore sig retten til at fjerne produktet fra Kundens ordre. Alle billeder på Webstedet må kun betragtes som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke en gengivelse af det antal produkter, Kunden vil modtage, eller produktets nøjagtige udseende, funktion eller oprindelse. Bodystore er ikke ansvarlig for nogen oplysninger fremsat af tredjeparter på Webstedet.

1.4 Webstedet og alt dens indhold ejes af Bodystore eller dennes licensgivere. Oplysningerne er beskyttet af intellektuel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Dette betyder, at varemærker, virksomhedsnavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om produkterne, tjenesteydelserne og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Bodystore. 

2. Aftaler og ordrer

2.1 For at kunne afgive en ordre gennem Webstedet skal Kunden acceptere de Generelle betingelser. Ved at acceptere de Generelle betingelser forpligter Kunden sig til at overholde de Generelle betingelser i deres helhed og godkender, at vedkommende har læst oplysningerne om persondata og cookies, og giver sit samtykke til Bodystores persondatapolitik.

2.2 En købsaftale er indgået, når Bodystore har bekræftet Kundens ordre, og Kunden har modtaget en ordrebekræftelse fra Bodystore via e-mail. Bodystore opfordrer Kunden til at gemme ordrebekræftelsen til eventuel fremtidig henvendelse til Bodystores kundeservice angående ordren. Kunden er berettiget til at annullere sin ordre, indtil den er blevet bekræftet af Bodystore. Hvis ordren annulleres, vil Bodystore refundere enhver betaling til Kunden eller som dennes betalings- eller kreditkortudbyder har gennemført i forbindelse med ordren.

3. Kundeoplysninger osv.

3.1 Bodystore anbefaler, at Kunden opretter en brugerkonto, inden der foretages køb på Webstedet. Når Kunden registrerer sin brugerkonto og/eller afgiver en ordre, vil Kunden blive anmodet om at oplyse visse persondata. Kunden bekræfter, at de angivne oplysninger er korrekte og fuldstændige samt ansvarlig for enhver fejl i de angivne oplysninger. Information om Bodystores behandling af persondata er beskrevet i Bodystores persondatapolitik, der udgør en integreret del af disse generelle betingelser.

3.2 Kunden er forpligtet til at sikre, at ingen andre personer end kunden bruger kundens login-oplysninger. Kunden må ikke give sit brugernavn eller adgangskode til nogen andre personer og skal sikre, at enhver dokumentation med oplysninger om brugernavn og adgangskode opbevares på en måde, så uautoriserede personer ikke kan opnå adgang til oplysningerne. Kunden skal underrette Bodystore uden forsinkelse, hvis vedkommende har mistanke om, at uautoriserede personer har opnået adgang til Kundens adgangskode. Kunden er ansvarlig for alle køb foretaget med kundens login-oplysninger, hvis Kunden ikke har underrettet om dette.

3.3 Hvis Bodystore har mistanke om, at Kunden misbruger sin brugerkonto eller login-oplysninger eller på anden måde overtræder de Generelle betingelser, er Bodystore berettiget til at blokere Kundens adgang til dennes brugerkonto.

4. Priser, gebyrer og betaling

4.1 Priserne angivet på Webstedet gælder for ordrer afgivet på Webstedet. Alle priser er angivet i DKK og inkluderer moms. Priserne inkluderer ikke betalings- og forsendelsesgebyrer, som er oplyst separat.

4.2 Kunden kan betale for sine køb på den måde, der er angivet på Webstedet. Læs mere om vores forskellige betalingsmetoder og rabatter her. Bodystore er berettiget til at opkræve Kunden betaling allerede i forbindelse med ordren, medmindre kunden har valgt og Bodystore har godkendt fakturering eller lignende betalingsmetode. Efter fakturering eller delvis betaling kan Bodystore eller dennes partnere indhente en kreditrapport hos en tredjepart. I sådanne tilfælde vil du blive oplyst derom. Bodystore forbeholder sig ret til ikke at tilbyde alle betalingsmetoder på alle tidspunkter eller ændre betalingsmetode, hvis Kundens valgte betalingsmetode ikke fungerer, uanset årsag, på tidspunktet for gennemførsel af ordren. Bemærk venligst, at begrænsningerne for tilgængelige betalingsmetoder er beskrevet på Webstedet.

5. Særlige tilbud og kampagner

5.1 Bodystore kan fra tid til anden tilbyde særlige tilbud på Webstedet, der kan være underlagt mere favorable betingelser end dem, der er angivet i de Generelle betingelser, fx med hensyn til betaling eller forlænget fortrydelsesret. Sådanne betingelser vil gælde for varigheden af det særlige tilbud og for de specifikke produkter angivet af Bodystore i forbindelse dermed. Bodystore forbeholder sig ret til når som helst at trække sådanne særlige tilbud tilbage. Efter afslutning eller tilbagetrækning af et særligt tilbud vil disse Generelle betingelser gælde uden ændringer. Ethvert tilbud på specifikke produkter på Webstedet gælder så længe lager haves.

6. Levering og forsendelse

6.1 Produkter på lager leveres normalt inden for det antal hverdage, der er angivet på Webstedet. Medmindre andet er aftalt (f.eks. i forbindelse med reservation af produkter, der ikke er på lager), vil produktet leveres inden for 30 hverdage efter, Bodystore har bekræftet ordren skriftligt gennem ordrebekræftelsen. Yderligere oplysninger om Bodystores produktlevering og leveringsbetingelserne er angivet her.

6.2 Den forventede leveringstid angives i ordrebekræftelsen, ved checkout og/eller på den aktuelle produktside på Webstedet. I tilfælde af forsinket levering vil Bodystore meddele dig herom og vil fortsat monitorere ordren. Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt, og hvis en levering er forsinket mere end 30 hverdage, og dette ikke er forårsaget af dig som Kunde, er du berettiget til at annullere købsordren.

6.3 Hvis en pakke skal hentes på et bestemt leveringssted, skal kunden gøre dette inden for det tidsrum, som er angivet på meddelelsen. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig identifikation og ordrenummer. Kunden vil modtage en leveringsmeddelelse, der angiver, hvor og hvornår pakken skal hentes eller modtages. Meddelelsen kan være sendt som e-mail, almindelig post eller via telefon eller sms, hvis kunden har oplyst et mobilnummer. Hvis kunden ikke afhenter pakken, har Bodystore ret til at debitere kunden et gebyr på 249,- for arbejds- og fragtomkostninger. Observér, at uafhentede pakker ikke er dækket under fortrydelsesretten eller fri retur.

6.4 Hvis kunden vælger at betale med faktura via Klarna kan Bodystore ikke tilbyde levering til en anden adresse en din folkeregisteradresse.

7. Fortrydelsesret

7.1 Når Kunden køber et produkt på Webstedet, har vedkommende 14 dage til at fortryde købet i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder, at Kunden har ret til at fortryde et køb ved at give Bodystore meddelelse derom inden for 14 dage fra det tidspunkt, Kunden eller dennes repræsentant har modtaget det bestilte produkt (fortrydelsesperiode). Bemærk, at hvis kvaliteten af produktet er blevet påvirket som et resultat af, at du som kunde har håndteret det mere, end det er nødvendigt for at undersøge dets egenskaber eller funktioner, vil der blive fratrukket et beløb svarende til værdiforringelsen af varerne, f.eks. forkert eller ødelagt papopbevaring til sko eller redskaber, brudt emballage på intime produkter osv.

7.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende varetyper:

  • varer med brudt forsegling (for eksempel kosttilskd, kosmetiske produkter, elektronik, vægte og lignende produkter);
  • varer, der hurtigt kan forringes eller blive for gammel (for eksempel kosttilskud, helsekost og andre fødevarer med kort holdbarhed);
  • varer der er fremstillet i henhold til kundens anvisninger, eller som på anden måde har fået et tydeligt personligt præg; lyd - eller billedoptagelser (f.eks. en cd) eller computerprogrammer med brudt forsegling;
  • digitalt indhold, der leveres på anden måde end på et fysisk medium (eksempelvis computerprogrammer, applikationer, spil, musik, videoer eller tekster, hvor adgangen sker via download fra eller direkte afspilning).
  • sko (originalemballage der ikke er ødelagt) se punkt 7.1 ovenfor.
  • redskaber og elektronik såsom massagepistoler, hovedtelefoner, kettlebells (originalemballage der ikke er ødelagt) se afsnit 7.1 ovenfor.
  • intime produkter (såsom undertøj, badetøj, strømper, strømpebukser).

Fortrydelsesretten gælder kun ved hele sæt/pakker. Bodystore godkender ikke returnering af enkelte dele der tilhører en samlet pakke (du kan returnere hele den uåbnede pakke). Fortrydelsesretten gælder også for THE BOX, men kun såfremt den er uåbnet.

7.3 Ved at acceptere de generelle betingelser godkender og accepterer Kunden, at fortrydelsesretten ikke gælder for digitalt indhold leveret på anden måde end som et håndgribeligt produkt.

7.4 Hvis Kunden bestiller et produkt, for hvilket fortrydelsesretten ikke gælder, vil vedkommende blive oplyst tydeligt herom. Hvis et produkt er forseglet, må Kunden ikke bryde forseglingen, hvis vedkommende ønsker at bruge sin fortrydelsesret. Fortrydelsesretten forfalder, hvis Kunden bryder forseglingen. En forsegling omfatter også enhver teknisk forsegling (fx et serienummer).

7.5 Hvis Kunden ønsker at fortryde et køb, skal Kunden inden udløbet af fortrydelsesperioden sende en klar meddelelse herom til Bodystore i henhold til disse anvisninger. Bodystore henstiller til, at Kunden oplyser navn, adresse og andre relevante oplysninger, fx ordrereference, fakturanummer og navnet på produktet i meddelelsen for at undgå fejl og forsinkelser. Hvis Kunden foretrækker at ikke bruge ovenstående alternative meddelelse, kan vedkommende bruge standardskemaet her:

7.6 Hvis Kunden bruger sin fortrydelsesret, betaler Bodystore for returfragten. Produktet skal returneres inden for 14 dage efter, Bodystore blev meddelt om fortrydelsen. Produktet skal forsendes omhyggeligt pakket ind, i god tilstand og i sin originale æske og/eller emballage. Alle returneringer skal sendes til Bodystore i henhold til de metoder og anvisninger, der er beskrevet på Webstedet, og som du kan se her.

7.7 For produkter med særlige betingelser betaler kunden returforsendelse, medmindre andet er angivet på produktsiden.

7.8 Når Kunden fortryder sit køb, vil Bodystore refundere det beløb, Kunden har betalt for produktet, inklusive originale forsendelsesomkostninger. Alle yderligere forsendelsesomkostninger som følge af, at Kunden vælger en anden levering end standardleveringen tilbudt af Bodystore, dækkes ikke af refunderingen. Bodystore er berettiget til at fratrække ethvert beløb, der skal refunderes, svarende til værdiforringelsen af produktet sammenlignet med produktets oprindelige værdi, hvis og i det omfang værdiforringelsen er forårsaget af, at Kunden har håndteret produktet i større omfang end nødvendigt for at bestemme dets funktion og egenskaber.

7.9 Bodystore vil refundere beløbet hurtigst muligt. Dog gælder, at Bodystore kan forsinke tilbagebetalingen, indtil Bodystore har modtaget produktet, eller Kunden har fremvist bevis for, at produktet er returneret, fx ved forsendelsesbevis. Tilbagebetaling vil blive overført til Kunden via Kundens valgte betalingsmetode, medmindre andet er aftalt, eller hvis der indsigelse mod en sådan tilbagebetaling.

8. Produkter

8.1 Samtlige produkter, vi sælger på Bodystore.dk, er godkendt til brug i Danmark. Alle produkter, som sælges hos Bodystore, er kun et supplement til råd fra din læge og/eller terapeut og er ikke på nogen måde tænkt som en erstatning for en eventuel lægeundersøgelse eller behov for lægelig behandling.

8.2 Produkterne på Bodystore.dk bør ikke anvendes som et alternativ til en varieret kost. Den anbefalede daglige dosis, som angives på emballagen, bør ikke overskrides. Husk vigtigheden af en alsidig og afbalanceret kost og en sund livsstil. Er du gravid, ammende, lider du af en sygdom, eller behandles du med et lægemiddel, bør du altid kontakte din læge, inden du anvender produkterne på Bodystore.dk. 

9. Produkter med særlige betingelser

9.1 Bemærk, at visse produkter har "Særlige betingelser" angivet på produktsiden. For sådanne produkter gælder de særlige betingelser i dette afsnit.

9.2 Bemærk, at dette produkt ikke bliver leveret direkte fra Bodystore, som er sælgeren, men fra en underleverandør

9.3 Inden for fem (5) hverdage, vil du blive kontaktet af et fragtfirma for at aftale dato og leveringstid der passer dig.

9.4 Levering sker på den angivne adresse (til gadeniveau, hvis du bor i lejlighed). Hvis du bor på en ø med begrænset kommunikation, skal afhentning muligvis finde sted på nærmeste posthus eller leveringen kan tage længere tid, hvis fragtfirmaet har brug for hjælp fra en tredjepart. • Vi har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for at tilbyde montering.

9.5 Vi har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for at tilbyde montering.

9.6 Fragt er inkluderet i prisen, hvilket betyder at du ikke bliver opkrævet for den ekstra fragt. Vær opmærksom på at du ved returnering vil blive opkrævet for forsendelse, op til 900 kr afhængig af produkt. For at returneringen bliver godkendt, skal produktet pakkes i den ubrudte originale emballage. Hvis emballagen er beskadiget, vil en returnering ikke blive godkendt. 

9.7 Der kan forekomme en længere leveringstid, hvis produktet er udsolgt hos leverandøren.

9.8 Vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr på op til 900 kr hvis pakken ikke kan leveres i tide på grund af forkerte oplysninger, eller hvis kunden ikke reagerer, når fragtfirmaet forsøger at kontakte kunden.

9.9 Kunden er ansvarlig for at kontrollere, at leveringen indeholder alle de pakker der er angivet på følgesedlen, og at der ikke er skader på produkterne. Eventuelle fejl og skader skal noteres på fragtfirmaets følgeseddel.

9.10 Vi forbeholder os retten til at opkræve et tillægsgebyr, hvis du ønsker at ændre leveringsadressen, og fragtfirmaet opkræver et ekstra gebyr for at foretage denne ændring.

10. Garanti, reklamation og klager

10.1 Visse af Bodystores produkter kan være dækket af garantier. Information om garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på produktsiden. Produktgarantier vil kun dække originale fremstillingsdefekter og dermed ikke fejl opstået ved eller efter individuelle ændringer af produktets funktion og udseende, fx ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. Kundens ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

10.2 Den almindelige reklamationsret gælder for produkter, der er defekte i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Enhver Kunde, der ønsker at anvende deres reklamationsret for et bestilt produkt, skal kontakte Bodystore snarest muligt efter opdagelse af defekten via kontaktoplysningerne angivet på Webstedet. Meddelelser om reklamation, der er indsendt inden for to måneder, efter Kunden har opdaget defekten, vil altid betragtes som rettidigt indleveret. Kunden har ret til at reklamere over produkter, der er købt på Webstedet inden for en periode på 2 år efter modtagelse af produktet.

I tilfælde af en reklamation- eller garantisag forbeholder Bodystore sig retten til at det kan tage lidt tid, da det er leverandøren af produktet, der beslutter om sagen skal godkendes.

10.3 Bodystore vil betale for returneringsomkostningerne for alle godkendte reklamationer.

10.4 Når et produkt, over hvilket der er reklameret, returneres, og Bodystore godkender reklamationen, vil Kunden blive refunderet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Bodystore stræber efter at refundere inden for 30 dage efter, Bodystore har modtaget reklamationen, men dette kan forsinkes afhængigt af produktet. Bodystore forbeholder sig ret til at afvise enhver reklamation, hvis produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning viser sig ikke at være defekt. For mere information om dine rettigheder se venligst www.forbrug.dk.

11. Force Majeure

11.1 I tilfælde af omstændigheder uden for Bodystores rimelige kontrol, for eksempel i tilfælde af ændret lovgivning, statslige foranstaltninger, strejke, blokade, sabotage, krig, terrorisme, brand, oversvømmelse, naturkatastrofe eller lignende begivenheder, skal Bodystores forpligtelse til at opfylde købsaftalen pauses så længe omstændinghederne står på. Hvis en sådan forsinkelse overstiger 2 måneder, har både du og Bodystore ret til at annullere købsaftalen med øjeblikkelig virkning uden nogen forpligtelse til at betale erstatning

12. Ændringer af de Generelle betingelser

12.1 Bodystore forbeholder sig ret til at ændre disse Generelle betingelser når som helst. Enhver ændring af disse Generelle betingelser vil blive offentliggjort på Webstedet. Ændringer vil træde i kraft, når Kunden har godkendt de generelle betingelser (i forbindelse med et nyt køb eller ved browsing på Webstedet), eller som alternativ 30 dage efter Bodystore har informeret Kunden om ændringerne. Dog gælder, at Bodystore anbefaler, at Kunden regelmæssigt holder sig opdateret på Webstedet for at være bekendt med enhver ændring af de Generelle betingelser. Eventuelle ændringer gælder ikke for allerede indgående købsaftaler.

13. Gældende lovgivning og tvistbilæggelse

13.1 Tvister skal i første omgang forsøge at blive løst gennem at kunde og Bodystores kundeservice opnår en fælles enighed.

13.2 Hvis tvisten ikke kan løses gennem fælles enighed med Bodytsores kundeservice kan du som kunde vende dig til Den offentlige forbrugerportal Forbrug.dk som du finder mere information om på www.forbrug.dk. Du kan også klage direkte onlina via EU-kommissionens plattform angående mægling i tvister, som du kan se via følgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Hvis du klager via denne platform videresendes dit ærinde automatisk til det rette nationalt ansvarlige tvistløsningsorgan. Detta tvistlløsningsorgan tager siden kontakt med os og forsøger at løse tvisten uden at indvolvere en domstol. Ved eventuel tvist følger Bodystore.dk beslutningen fra forbrugerklagenævnet eller modsvarende tvistløsningsorgan.

13.3 Tvister angående tolkningen af eller hvorledes disse vilkår skal benyttes skal tolkes ifølge dansk lov og afgøres iføgle punkt nummer 13.2 foroven eller i sidste instanst den almene domstol.

Disse Betingelser er udarbejdet af Bodystore den 03/03-2020.